یک فوق تخصص عفونی کودکان از افزایش موارد ابتلا به کرونا و عوارض آن در کودکان و نوزادان خبر داد و بر لزوم شناسایی هرچه سریعتر این کودکان و آغاز درمان آنها تاکید کرد.

دکتر کیقباد قدیری به افزایش موارد ابتلا به کرونا در کودکان و نوزادان اشاره کرد و گفت: در موج جدید کرونا که از نوع سویه “دلتا” است، تعداد کودکان مبتلا در حال افزایش است.

لذا نیازاست والدین اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه بیشتری در این زمینه داشته باشند.

اوافزود: عمده علائم در کودکان بصورت علائم گوارشی است و باید والدین نسبت به تشخیص این علائم هشیار باشند. و علائم دیگر مشابه علائم سرماخوردگی می باشد مانند تب، گلودرد و آبریزش بینی و نیز علائم مشابه مسمومیت از جمله دل درد و اسهال و استفراغ است.

همچنین ویروس کرونا دلتا در کودکان عوارضی در پی دارد بنام سندرم التهابی شامل بروز تب و دل درد و یا بصورت بیماریهای قلبی در برخی کودکان آشکار می‌شود. این عوارض زمانیکه کودک بطور کامل بهبود یافته و ویروسی در بدن او نیست، ظهور پیدا می کند.

والدین باید نسبت به شناسایی علائم کرونا در کودکان خود حساسیت بالایی داشته باشند. و همچنین باید مراقبت بیشتری انجام دهند و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی را به کودکان خود آموزش دهند.

دکتر قدیری خاطرنشان کرد: درحال حاضر واکسنی برای کودکان و نوجوانان زیر 18 سال وجود ندارد و باید این قشر از جامعه رعایت بهداشت مربوط به پیشگیری را بطور دقیق‌تری رعایت کنند.

 

 

 

 

 

علاوه بر فرم بالا شما می توانید از طریق تماس با همکاران پشتیبانی آزماگر نیز درخواست خود را به راحتی ثبت نموده و یا مشاوره رایگان دریافت کنید.

تماس تلفنی با ما : 02128428595 تماس با ما از طریق واتس آپ : 09361702018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و ثبت درخواست رایگان