علت بی‌حسی و گزگز شدن قسمت هایی از بدن،کمبود پنج ویتامین در بدن است.
این علائم با تعدادی از اختلالات خطرناک مانند آسیب عصبی،ام‌اس و برخی از دیگر بیماری‌ها ارتباط دارد،و باید این موارد را در اسرع وقت مورد بررسی قرار داد؛ اما اگر فرد قبلاً برای این اختلالات آزمایش داده است و هنوز بی حسی و گزگز را احساس می‌کند، احتمالاً دچار کمبود مواد مغذی است که دلیل بی حسی و گزگز بدن هستند.

کمبود کلسیم

بدن انسان کلسیم تولید نمی‌کند، پس باید آن را از طریق مکمل ها و بهترین منابع غذایی که منبع کلسیم هستند به دست آورد.
کلسیم برای سلامتی بسیار مهم است.
این ماده معدنی علاوه بر حفاظت از استخوان‌ها، از سلامت خون، قلب و عضلات نیز محافظت می‌کند؛ بدن انسان مقداری از این ماده معدنی را از طریق عرق، ادرار و مدفوع از دست میدهد و یکی از نشانه های بی حسی و سوزن سوزن شدن بدن کمبود کلسیم است.

منیزیم

منیزیم در بیش از ۳۰۰ واکنش شیمیایی در بدن، مانند عملکرد قلب، ماهیچه‌ها و حتی هورمون‌ها دخالت دارد. کمبود منیزیم عملکرد عصب ها را دچار اختلال می‌کند، کمبود این ماده مغذی می‌تواند باعث بروز علائمی مانند گزگز و بی حسی شود. البته کمبود منیزیم علائم دیگری هم دارد.

ویتامین B۱۲

کمبود B۱۲ در بدن فرد می‌تواند علائم هایی مانند افسردگی، از دست دادن حافظه و توهم ایجاد کند. از نظر جسمی، پایین بودن سطح B۱۲ می‌تواند باعث ایجاد بی حسی و سوزن سوزن شدن، همراه با زردی، درد مفاصل و تنگی نفس شود. این ویتامین برای بسیاری از عملکردها از جمله تولید DNA، اعصاب و سلول‌ها ضروری است.

ویتامین D

اگر فردی به میزان کافی ویتامین D دریافت نکند، جذب کلسیم در بدن مختل میشود. کلسیم برای سلامت استخوان‌ها بسیار ضروری است. این اختلالات ممکن است به قسمت های دیگر از جمله عضلات گسترش یابند که احساس بی حسی یا گزگز ایجاد می کند. کمبود ویتامین D همچنین علائمی مانند خستگی، کاهش اشتها، کاهش وزن و یبوست ایجاد میکند.

کمبود ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان خیلی قوی، از بافت های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. ویتامین E به داشتن خاصیت ضد پیری هم معروف میباشد.
این ویتامین به محافظت از سیستم عصبی بدن کمک می‌کند. یکی دیگر از علل بی حسی و گزگز این است که بدن انسان ها مقدار کافی از این ویتامین را ندارند و به همین دلیل در دست‌ها، پاها و انگشتان پا بی حسی و گزگز را تجربه می‌کنند.

متاسفانه تعداد زیادی از افراد دچار کمبود مواد مغذی هستند. همچنین یک رژیم غذایی سالم به این افراد کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشند وبدن آنها می‌تواند به طور مؤثرتری با بسیاری از مشکلات و بیماری ها از جمله سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و چاقی مبارزه کند.

📣مشخص شدن و تشخیص بیماری ها در هر زمینه با آزمایش مشخص می‌شود که میتونید توی خونه فقط به آزماگر خبر بدهید📞
بدون معطلی در اسرع وقت آزمایش شما گرفته شود.

📞 02128428595

📱📲 09361702018

و سایت که به راحتی درخواست شما ثبت میشود

⌨ https://azmagar.com/

علاوه بر فرم بالا شما می توانید از طریق تماس با همکاران پشتیبانی آزماگر نیز درخواست خود را به راحتی ثبت نموده و یا مشاوره رایگان دریافت کنید.

تماس تلفنی با ما : 02128428595 تماس با ما از طریق واتس آپ : 09361702018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و ثبت درخواست رایگان