ثبت درخواست تست کرونا در تهران

انجام آزمایش تست کرونا در تهران با پاسخ دهی سریع در کمتر از 16 ساعت را از آزماگر بخواهید. کارشناسان و تکنسین های مجرب و با تجربه ما برای انجام تست امیکرون در تهران در کمترین زمان در محل شما حاضر شده و تست کرونا و امیکرون در منزل را برای شما انجام میدهند. تست سریع کرونا در منزل در تهران را از ما بخواهید.

آمار مرتبط با امیکرون در تهران

وضعیت فعلی تهرانقرمز
مجموع مبتلایان از ابتداهفت میلیون و ۴۰ هزار و ۴۶۷ نفر
تعداد افراد فوت شده در از ابتدا۱۳۶ هزار و ۶۳۱ نفر
نوع شایع ویروسدلتا و فعلا امیکرون
مبتلایان جدید در 24 ساعت گذشته۹ هزار و ۵۲۴ بیمار جدید
تعداد فوتی ها در 24 ساعت گذشته241 فوتی قطعی کرونایی
تعداد بستری های جدید در 24 ساعت گذشتهیک هزار و ۶۸۲ نفر
تعداد افراد بستری فعلی۴ هزار و ۴۹ نفر
جدول اطلاعات کرونا (8 اسفند) از ایمنا

کرونا در کمین است و اگر شما علائمی مانند سرماخوردگی و یا ضعف و بیحالی دارید، احتمال مبتلاشدنتان به امیکرون وجود دارد. با توجه به شدت گرفتن تعداد فوتی ها، توصیه میکنیم حتما و حتما اقدام به تست کرونا نمایید تا از سلامت خود مطمئن شوید. آزماگر در کنار شماست تا برای انجام تست کرونا در منزل در تهران در کمترین زمان یاری رسان شما عزیزان باشد. تست امیکرون در منزل در تهران تنها با یک تماس با آزماگر قابل انجام است.

انواع تست کرونا در منزل در تهران

بر اساس هدف شما تست کرونا انتخاب می شود. برای مثال به منظور تشخیص عفونت فعال در بدن باید دانست کدام تست مناسب تر است. تست های کرونا می توانند عفونت قبلی  یا عفونت فعلی را  نشان بدهند.

تست مولکولی کرونا

  • تست آنتی ژن (تست سریع)
  • تست آنتی بادی ( آزمایش سرولوژی یا آزمایش خون)

انواع تست مولکولی کرونا

  • تست  RNA: مشخص کننده  پروتئین های خاص روی سطح ویروس است.
  • تست PCR : تست PCR مواد ژنتیکی ویروس را بررسی می کند.

برای تشخیص عفونت فعال از این دو نوع تست استفاده می شود این تست ها نتایج بسیار دقیقی دارند. 

تست PCR در تهران در منزل

تست PCR قابل اعتماد ترین تست برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا است. در بیشتر افرادی که به عفونت علامت دار کرونا مبتلا  شده اند، از اولین روز ظهور علائم در سواب حلق و بینی ، RNA  ویروس قابل تشخیص است و نقطه به اوج رسیدن علائم در هفته اول است. البته در برخی موارد این تست نتیجه منفی کاذب می دهد بنابراین در صورتی که علائم ابتلا به بیماری مشاهده شد باید تست مجددا تکرار شود.

نحوه نمونه گیری برای تست PCR در تهران

مخاط بینی یا گلو توسط یک سواب جمع آوری می شود. در برخی از آزمایشگاه ها تست از طریق بزاق انجام می شود که بسیار آسان تر از نمونه گیری با استفاده از سواب است.

نام اصلی تست PCR واکنش زنجیره ای پلیمراز است و در کشور ما به  صورت گسترده از آن استفاده می شود. تست PCR مواد ژنتیکی ویروس  در نمونه گرفت شده را بررسی می کند و با توجه به شرایطی که تست انجام می شود، چند ساعت تا چند روز زمان  برای ارائه نتایج نیاز است.

سه مرحله مهم تست PCR در تهران

  • نمونه گیری 
  • استخراج 
  • PCR

معنای CT در جواب تست کرونا PCR

تست آنتی ژن Rapid (معروف به تست سریع)

تست آنتی ژن به مدت زمان کمتری برای ارئه نتیجه نسبت به سایر تست ها نیاز دارد (کمتر از یک ساعت ) و ارزان تر است. از اینرو به آن تست سریع کرونا گفته میشود. در صورتی که تمایل به انجام تست سریع کرونا در تهران در منزل را دارید کافی است همین الان با آزماگر تماس بگیرید.

نحوه نمونه گیری تست آنتی ژن در تهران

نمونه گیری تست آنتی ژن مانند نمونه گیری تست مولکولی و توسط سواب از گلو، ریه ها و بینی انجام می شود. در این تست توسط یک گوش پاک کن بلند نمونه ای از مایعات درون حلق یا بینی برداشته می شود. پس از نمونه گیری گوش پاک کن در داخل یک لوله آزمایش که حاوی مایعی به نام بافر گذاشته می شود سپس مقداری از این مایع را بر روی کیت تشخیص بیماری کووید 19 قرار می دهند، پس از مدت زمان 15 تا 30 دقیقه اگر:

  • یک خط رنگی بر روی نوار کیت دیده شود نشان دهنده این است که تست کرونا منفی است. 
  •  دو خط ایجاد شود، نتیجه تست کرونا مثبت است. 
  •   هیچ خطی مشاهده نشود نشان دهنده این است که در انجام تست مشکلی ایجاد شده و تست باید مجددا تکرار شود.

 تست آنتی ژن به دنبال  ژن های است که سیستم ایمنی در مقابل عفونت ویروسی تولید کرده است. در صورتی که تست مثبت باشد به احتمال زیاد فرد مبتلا به کرونا است. اگر منفی شود این امکان وجود دارد که تست نتوانسته عفونت فعال را به درستی تشخیص دهد. این تست در حال حاضر در دسترس همه افراد نیست و باید برای تشخیص کرونا از تست PCR استفاده کرد.

آزمایش آنتی بادی در تهران (آزمایش سرولوژی یا آزمایش خون)

یکی از انواع تست خون کرونا، تست آنتی بادی است. در این آزمایش آنتی بادی IgM و IgG بررسی می شود. توسط این تست می توان با بررسی آنتی بادی ها به طور غیر مستقیم ، افرادی که به کرونا مبتلا شده اند را شناسایی نمود.

در اوایل عفونت آنتی بادی IgM و در انتهای بیماری و پس از بهبودی آنتی بادی IgG تولید می شوند.

آنتی بادی ها پس از یک هفته از ابتلا به کرونا ایجاد می شود و IgM پس از 14 روز به اوج می رسد ولی آنتی بادی IgG پس از 14 روز پس از بروز علائم تولید می شود.

پس از مدت زمان 8 – 13 روز،  IgG مثبت شده و پس از 21 روز به اوج می رسد.

این احتمال وجود دارد که در روزهای ابتدالی بروز بیماری آنتی بادی IgM تولید نشده  و تشخیص داده نشود. بنابراین  آنتی بادی IgG برای  کووید 19 اختصاصی تر بررسی می شود و نشان دهنده ابتلا یا وجود ایمنی در بدن است. 

وقتی یک مهاجم خارجی مانند ویروس وارد بدن می شود، سیستم ایمنی شروع به تولید  پروتئین های آنتی بادی می کند. بنابراین این آزمایش به دنبال آنتی بادی های ویروس کرونا است.

ولی آزمایش آنتی بادی قادر به تشخیص عفونت فعال ویروس نیست و فقط می گوید افراد در گذشته حتی ماه ها قبل  به ویروس کرونا آلوده شده اند یا نه. حداقل تا چند روز پس از شروع عفونت آنتی بادی ها تشخیص داده نمی شوند.

پرکاربردترین پلتفرم ها  برای انجام تست آنتی بادی کووید

  • Chemiluminescent immunoassay
  • ELISA
  • سنجش جریان جانبی (Lateral Flow assay)

در یک تست نمونه های خون و هر دو آنتی ژن مورد نظر انکوبه می شوند.

در صورتی نتیجه تست آنتی بادی مثبت می شود که در خون آنتی بادی یافت شود ، به آنتی ژن متصل شود.

اگر به دنبال جایی مطمئن و سریع برای انجام تست آنتی بادی کرونا در منزل در تهران هستید، همین الان با آزماگر تماس بگیرید. تخصص ما انجام تست امیکرون در منزل در تهران می باشد.

توصیه های مربوط به تست آنتی بادی

  • حداقل تا 14 روز پس از شروع علائم کرونا آزمایش آنتی بادی  انجام نمی شود.
  • اگر تست قبل از 14 روز باشد نتیجه منفی خواهد شد زیرا بدن در این مدت هنوز آنتی بادی تولید نکرده است.

مزایای تست آنتی بادی

  • تست آنتی بادی تشخیص سندروم التهابی چند سیستمی در کودکان را تایید می کند.
  • این آزمایش در رابطه با فراوانی عفونت بدون علامت  و شیوع عفونت در جمعیت اطلاعاتی ارائه می کند. 

به گفته متخصصان تست PCR نسبت به تست های آتی بادی و آنتی ژن نتیجه دقیق تری دارد. تست های آنتی ژن و آنتی بادی برای تایید تشخیص بهتر است.

در ایران از تست های PCR و آنتی بادی برای تشخیص کرونا استفاده می شود. همچنین دولت  انواع تست کرونا و تعرفه های تست کرونا را اعلام می کند.

تست فوری کرونا در منزل در تهران

مدت زمان ارائه نتیجه این تست حداقل 2 ساعت است. این تست برای افرادی مناسب است که قصد دارند در مدت زمان کم به پرواز خارجی برسند یا قبل از سفر تست کرونا انجام دهند. همچنین این تست برای افرادی مناسب است که وضع جسمانی شان مناسب نیست. در صورت نیاز به تست فوری کرونا در تهران کافی است همین الان با آزماگر تماس بگیرید.

نتایج انواع تست کرونا

با توجه به اینکه هر یک از تست های کرونا کاربرد و هدف متقاوتی دارند، نتایج آنها نیز متفاوت است.

تست های تشخیصی 

تست های تشخیصی عفونت فعال را  تشخیص می دهند و تشخیص می دهند که آیا در حال حاضر افراد مبتلا به کرونا هستند یا خیر. مانند: تست های آنتی ژن و تست های مولکولی و  نتایج آنها یا مثبت است یا منفی

نتیجه مثبت تست تشخیصی

نشان دهنده این است که فرد در حال حاضر آلوده به ویروس کرونا است و باید قرنطینه شود و اعضای خانواده نباید به او نزدیک شوند. فرد مبتلا باید افرادی که در مدت زمان اخیر با آنها در ارتباط نزدیک بوده اند را از نتیجه تست خود آگاه کند تا آن افراد برای اطلاع از وضعیت جسمانی شان تست کرونا بدهند.

نتیجه منفی تست تشخیصی

اگر نتیجه تست منفی باشد فرد به احتمال زیاد در هنگام تست مبتلا به کرونا نبوده است. ولی اگر فرد علائمی داشته باشد و یا اخیرا با فردی که مبتلا به ویروس کرونا بوده ارتباط نزدیک داشته است، این احتمال وجود دارد به علت اینکه زود تست داده است نتیجه تست منفی شده است و آلوده به ویروس بوده است و باید خود را قرنطینه کند. 

 تست های آنتی ژن ممکن است در برخی موارد ویروس را به خوبی تشخیص ندهند و نیاز است مجددا تست داده شود. 

تست آنتی بادی 

این تست نشان دهنده این است که فرد قبلا به ویروس کووید 19 مبتلا شده است یا خیر ولی قابلیت کاربرد تشخیص ویروس را ندارد. نتیجه این تست نیز یا منفی است یا مثبت.

نتیجه مثبت تست آنتی بادی

نتیجه مثبت این تست می گوید فرد قبلا آلوده به ویروس کرونا بوده است. ابتلا به این ویروس یا  مستقیما از طریق تماس با ویروس بود یا دریافت واکسن کرونا باشد.  این تست قابلیت نشان دادن  زمان دقیق ابتلا به ویروس را ندارد و فرد باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کند زیرا هنوز مشخص نشده است  که ابتلا به کووید 19 تا چه مدت زمان در برابر ابتلای مجدد موجب مصونیت می شود.

نتیجه تست منفی آنتی بادی

نشان دهنده این است که فرد به کووید 19 آلوده نشده است. ولی ممکن است منفی شدن تست به این علت باشد که فرد زودتر از ساخته شدن آنتی بادی ها تست داده است. بدن حداقل 1 تا 3 هفته بعد از ابتلای افراد به ویروس کرونا آنتی بادی تولید خواهد کرد.

آیا افراد بدون علامت می توانند آزمایش آنتی بادی کرونا انجام دهد؟

اگر علائم SARS-COV-2  را نداشته باشید یک فرد بدون علامت هستید. مانند سرفه، بدن درد  و تب. در صورتی که این علائم را نداشته باشید می توانید تست آنتی بادی بدهید. زیرا ممکن است بدن شما در حال مبارزه با ویروس کووید باشد و علائم نشان داده نشود. این آزمایش نشان می دهند به ویروس مبتلا شده اید یا خیر.
آزماگر با داشتن تکنسین های متخصص و متعهد، آمادگی دارد تا در سراسر تهران نسبت به انجام تست کرونا در منزل در تهران در هر ساعتی از شبانه روز اقدام کند. کافی است با ما تماس بگیرید.

آیا آزمایش آنتی بادی کووید برای کودکان انجام میشود؟

این آزمایش محدودیت سنی ندارد و با یک خون گیری ساده انجام میشود. کودکان باید در طی خونگیری ثابت باشند و سوزن درد خفیفی در کودکان ایجاد میکند.

آیا تست آنتی بادی نیاز به پیش نیاز دارد؟

برای انجام تست آنتی بادی نیاز به الزامات خاص و یا تجزیز پزشک نمی باشد. همچنین نیازی نیست که فرد ناشتا باشد و یا رژیم غذایی خاصی برای آن وجود ندارد. برای انجام تست کرونا در منزل در تهران کافی است همین الان با آزماگر تماس بگیرید.

آیا امکان انجام تست سریع کرونا در منزل در تهران وجود دارد؟

بله، تکنسین های متخصص و آموزش دیده آزماگر آمادگی دارند تا در سراسر شهر تهران، برای انجام تست سریع کرونا و تست سریع امیکرون اقدام کنند. تنها یک تماس با آزماگر برای انجام کار کفایت میکند.

 آیا افراد در صورت داشتن آنتی بادی کرونا، می توانند واجد شرایط اهدای پلاسما باشند؟

وقتی فرد مبتلا به کرونا می شود بدن شروع به مبارزه با SARS_COV_2 می کند و پلاسما حاوی آنتی بادی می شود. این پلاسما به بیماران کمک می کند با کرونا مبارزه کنند، بنابراین در صورت بهبودی کامل از بیماری کرونا، افراد می توانند با اهدای پلاسما به بیماران مبتلا به کووید 19 کمک کنند.

مواردی که نباید از آزمایش آنتی بادی استفاده کرد

  • فرد کمتر از 10 روز به  ویروس کووید 19 مبتلا شده است
  • در 14 روز گذشته به طور مستقیم در معرض2-SARS-COV باشد.
  • وجود بیماری که موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شده باشد
  • داشتن تب به مدت 24 ساعت یا احساس داشتن بیماری

زمان استفاده از انواع تست های کرونا

  • اگر فرد علائم ابتلا به ویروس کووید 19 را داشته باشد باید برای تست تشخیصی کرونا اقدام کند. 
  • همچنین در صورتی که فرد در روز های اخیر با شخص مبتلا به ویروس کرونا ارتباط نزدیک داشته باشد باید تست تشخیصی کرونا انجام دهد.( 15 دقیقه یا بیشتر یا در یک دوره 24 ساعته)
  • افرادی که واکسن دریافت کرده اند باید 3 – 5 روز پس از ارتباط نزدیک با افراد مبتلا به کرونا یا افراد مشکوک به کرونا، تست بدهند.
  • افرادی که واکسن دریافت نکرده باشند و در فعالیت ها شرکت داشته اند مانند: شرکت در اجتماعات، حضور در محیط های شلوغ با محیط های که تهویه مناسب نداشته است و یا سفر، در صورت داشتن علائم ویروس کرونا یا اگر در معرض ویروس قرارگرفته باشند باید تست بدهند و تا  زمانی که نتیجه تست را دریافت نکرده اند خود را قرنطینه کنند.

افرادی که  طی 3 ماه گذشته به کرونا مبتلا شده باشند، پس از بهبودی تا زمانی که علائم جدید در آنها مشاهده نشده باشد نیازی نیست تست کرونا بدهند.

علائم ابتلا به ویروس کرونا

  • تنگی نفس 
  • خستگی
  • سر درد 
  • درد های عضلانی
  • از دست دادن حس چشایی یا بویایی

نکاتی در رابطه با تست های کرونا که باید به آنها توجه نمود

  • نتیجه تست منفی به این معنی نیست که قطعا به ویروس کووید 19 آلوده نیستید. اگر علائم ابتلا به کرونا را داشته باشید یا در تماس با فرد مبتلا باشید باید خود را قرنطینه کرده و مجددا تست بدهید.
  • در هنگام مشاهده علائم نباید تست آنتی بادی انجام شود.  پس از بهبودی با این تست متوجه خواهید شد که آیا بدن آنتی بادی  تولید کرده است یا خیر. همانطور که اشاره شد بدن 1 تا 3 هفته پس از ابتلا به  ویروس، آنتی بادی تولید می کند.
  • در حال حاضر PCR دقیق ترین تست کرونا است و احتمال خطای آن کم است.
  • می توانید از منزل خارج نشده و درخواست دهید که تست کرونا در منزل انجام شود و نتیجه تست کمتر از یک روز به شما ارائه می شود. همچنین جهت مشورت با پزشک می توانید درخواست ویزیت پزشک در محل  بدهید یا مشاوره تلفنی داشته باشید.

مقایسه تست آنتی ژن با تست PCR

  • برای تشخیص ابتلا به کووید 19 از این دو تست استفاده می شود.  
  • در هر دو تست نمونه از مخاط گلو و حلق برداشته می شود. 
  • مدت زمان ارائه نتایج این تست نسبت به تست PCR  کمتر است.
  • این دو تست در معیار برای  تشخیص کرونا تفاوت دارند. پروتئین های سطح ویر.س در تست رپید تشخیص داده می شوند ولی در تست PCR ماده ژنتیکی یا RNA ویروس تشخیص داده می شود.

مقایسه تست کرونا آنتی بادی و PCR

  • نمونه خون در تست آنتی بادی اندازه گیری می شود ولی در تست مولکولی کرونا نمونه از ترشحات مجاری تنفسی گرفته می شود.
  • تست آنتی باید نشان می دهد فرد قبلا به ویروس مبتلا شده است یا خیر ولی قابلیت تشخیص عفونت فعال در بدن را ندارد ولی در تست PCR عفونت فعال در بدن   تشخیص داده می شود.

روش های نمونه گیری برای تشخیص کرونا

تست سواب (Swab) : نمونه از گلو یا بینی توسط سواب برداشته می شود.

آسپیرات بینی: ابتدا یک محلول نمکی به درون بینی تزریق می شود، سپس توسط ساکشن به آرامی نمونه گیری می شود.

آسپیرات نای: برای نمونه گیری از ریه برونکوسوپ که یک لوله نازک است وارد دهان می شود و نمونه برداشته می شود.

تست خلط: در این تست فرد باید سرفه ی عمیق کند تا نمونه از خلط گرفته شود( ممکن است نمونه خلط با استفاده از سواب از بینی جمع آوری شود.)

آزمایش خون: گاهی آزمایش خون فرد همراه با دیگر نمونه ها از فرد گرفته می شود. نمونه گیری از دستگاه تنفسی بهترین روش برای تشخیص کرونا است.

عوارضی که هنگام تست کرونا رخ می دهد

  • در حین تست ، ممکن است با ورود سواب در گلو یا بینی احساس تهوع داشته باشید و یا تنفس از بینی کمی ناراحت کننده باشد این عوارض پس ازمدت زمان ی کوتاهی از تست رفع می شوند.
  • هنگام نمونه برداری از نای ممکن است عفونت یا خونریزی بوجود بیاید.
  • ممکن است پس از آزمایش خون کمی درد یا تورم در ناحیه تزریق ایجاد شود ولی در مدت زمان کوتاهی رفع می شود.

چرا گرفتن تست کرونا اهمیت دارد؟

  • تشخیص بیماری
  • اطلاع از میزان پخش ویروس

 نظام درمان با  آگاهی از میزان پخش ویروس برای تقاضای بیشتر در آینده برنامه ریزی می کند برای مثال کیفیت بخش مراقبت های ویژه را بالا می برد.

کرونا امیکرون

کرونا امیکرون نوع جدید از COVID_19  است. بر اساس تحقیقات انجام شده و گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها CDC ، بین دیگر واریانت های کرونا و کرونای امیکرون تفاوت زیادی وجود ندارد. 

  • ظاهرا جوانان بیشتر به کرونای امیکرون مبتلا می شوند.
  • این سویه  تغییرات آنتی ژنی  زیادی از کرونا دارد و  ظاهرا این سویه جدید می تواند ایمنی که از طریق ابتلای قبلی به کرونا یا واکسن ایجاد شده را خنثی کند. زیرا بر اساس آنتی ژن های COVID- 19 قبلی واکسن های موجود تولید شده اند. 
  •  اگر افراد واکسینه شده باشند، در صورت ابتلا به امیکرون بیماری آنها خفیف تر و دوره بیماری کوتاه تری خواهند داشت.
  •  واریانت امیکرون با قدرت بیشتری سرایت می کند و عفونت حاصل از آن شدید تر خواهد بود.

در سایت سازمان بهداشت جهانی WHO در رابطه با سرایت امیکرون آمده است: هنوز مشخص نشده است که آیا سویه امیکرون قدرت انتقال بیشتری نسبت به دیگر سویه ها از جمله دلتا، دارد. افرادی که  تحت تاثیر کرونای امیکرون در مناطقی از آفریقای جنوبی قرار گرفته اند تعدادشان افزایش یافته اما مطالعات اپیدمیولوژیک همچنان انجام می شود.

افرادی که واکسینه شده اند و سن بالا یا بیماری زمینه ای ندارند در صورت ابتلا به امیکرون علائم شان مانند سرماخوردگی شدید است.

بر اساس اطلاعات و آماری که  انجام شده ویروس امیکرون نسبت به نوع دلتا نگران کننده نیست. به دلیل سرعت بالای سرایت و انتشار ویروس امیکرون تعداد افراد مبتلا افزایش یافته است ولی افراد کمی به نوع شدید کرونا مبتلا شده و کمتر بستری شده اند همچنین موارد مرگ و میر نیز کاهش یافته است.

گروه های خطر در کرونای امیکرون

  • افراد واکسینه نشده 
  • افراد که سن بالا دارند
  • افراد با بیماری زمینه ای مانند: دیابت، ضعف دستگاه ایمنی،  بیماری قلبی

در نتیجه مهمترین راه  حل علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی، دریافت واکسن کرونا به خصوص دوز بوستر یا دوز سوم آن است.

علائم شایع در کرونا امیکرون

  • دردهای عضلانی 
  • تب و لرز
  • سر درد
  • گلو درد
  • از دست دادن حس بویایی و چشایی
  • حالت تهوع و استفراغ
  • آبریزش بینی یا احتقان
  • سرفه 
  • خستگی
  • تنگی نفس یا مشکل در تنفس
  • اسهال 
  • بی اشتهای و یا کم اشتهایی

در صورتی که این علائم در افراد ظاهر شود و بهبود نیابند باید به پزشک مراجعه کنند. درمان کرونا امیکرون مانند درمان های خانگی سرما خوردگی است.

تست کرونا امیکرون 

تست کرونا امیکرون توسط تست PCR انجام میشود. از مخاط بینی یا حلق با استفاده از سواب نمونه گرفته می شود. اگر نتیجه تست مثبت باشد ، در مرحله بعد برای تشخیص نوع واریانت آزمایشاتی انجام می شود.

علاوه بر فرم بالا شما می توانید از طریق تماس با همکاران پشتیبانی آزماگر نیز درخواست خود را به راحتی ثبت نموده و یا مشاوره رایگان دریافت کنید.

تماس تلفنی با ما : 02128428595 تماس با ما از طریق واتس آپ : 09361702018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و ثبت درخواست رایگان