وقتی شما فعالیت بدنی ‌سنگینی انجام می‌دهید احساس خستگی می‌کنید، چون بدنتان الکترولیت‌هایی چون پتاسیم وسدیم را از دست داده است که باید این الکترولیت از دست رفته توسط نوشیدنی‌های حاوی الکترولیت جایگزین شود. برای همین است که بسیاری از نوشیدنی‌های انرژی‌زا و نوشیدنی‌های مخصوص ورزش دارای الکترولیت بسیاری هستند.
بدن انسان به مقدار معینی از ترکیبات شیمیایی برای آن که به خوبی کار کند احتیاج دارد. از مهم‌ترین الکترولیت‌های مورد نیاز بدن سدیم، پتاسیم، کلرید و بیکربنات است. هر چقدر بدن انسان سالم‌تر باشد الکترولیت موجود در بدن در فرآیند‌های بیش‌تری شرکت می‌کند. بسیاری از فرآیندهای قلبی و عصبی، هماهنگی عضلات و توانایی بدن به جذب مایعات بستگی به غلظت این ذرات در بدن دارد. کلسیم، منیزیم، پتاسیم و کلرید از الکترولیت‌های رایج در بدن انسان می‌باشد.
میزان الکترولیت در بدن نباید از حد مجاز بیش‌تر یا کمتر باشد؛ اگر بدن انسان درصد زیادی الکترولیت جذب کند، کلیه شما آن را فیلتر می‌کند
علائم رایج اختلال الکترولیتی شامل موارد زیر است:

ضربان قلب نامنظم
ضربان قلب بالا
خستگی
بی‌حالی
تشنج
حالت تهوع
استفراغ
اسهال یا یبوست
درد شکمی
درد عضلانی
ضعف عضله
زودرنجی
گیجی
سردرد
بی‌حسی و سوزش

نمونه: خون وریدی

بهترین زمان برای دادن خون به منظور انجام آزمایشات ، صبح زود و بعد از حداقل دو ساعت ناشتا بودن است.

از مصرف مکمل ویتامین پیش از انجام آزمایش اجتناب نمایید.
رژیم غذایی و همچنین میزان هیدراته نگه داشتن بدن در طول روز اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا الکترولیت سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیت‌ها می‌توانند از طریق تعریق از بدن خارج شوند و تعادل الکترولیتی به هم بخورد‌. این مسئله هنگام ورزش و یا دهیدراته شدن بدن نیز به وجود می‌آید. به همین دلیل افرادی که تحت رژیم لاغری قرار دارند، باید نسبت به رژیم غذایی خود توجه بسیار زیادی داشته باشند و از یک رژیم لاغری اصولی استفاده کنند
📣مشخص شدن و تشخیص بیماری ها در هر زمینه با آزمایش مشخص می‌شود که میتونید توی خونه فقط به آزماگر خبر بدهید📞
بدون معطلی در اسرع وقت آزمایش شما گرفته شود.

📞 02128428595

📱📲 09361702018

و سایت که به راحتی درخواست شما ثبت میشود

⌨ https://azmagar.com/

علاوه بر فرم بالا شما می توانید از طریق تماس با همکاران پشتیبانی آزماگر نیز درخواست خود را به راحتی ثبت نموده و یا مشاوره رایگان دریافت کنید.

تماس تلفنی با ما : 02128428595 تماس با ما از طریق واتس آپ : 09361702018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و ثبت درخواست رایگان