آزمایش ویتامین‌های بدن یکی از انواع آزمایش خون می باشد که جهت تشخیص کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن انجام می‌شود. ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله موادی هستند که بدن به میزان قابل توجهی به آنها نیاز دارد.  در صورت کمبود می‌تواند مشکلات خاصی را برای بدن ایجاد کند.

علائم کمبود آهن

آهن یکی از مواد معدنی است که بدن برای تولید گلبول‌های قرمز خون به آن نیاز دارد. این ماده در رساندن اکسیژن به بافت‌ها نقش دارد. اگر آهن موجود در بدن کافی نباشد ممکن است علائمی مانند ضعف، خستگی، سرگیجه، تنگی نفس، تپش قلب یا سردرد داشته باشید.

علائم کمبود ویتامین D

ویتامین D تقریبا توسط تمام سلول‌های بدن استفاده می‌شود. این ویتامین برای سلامتی استخوان‌ها و دندان‌ها و عملکرد صحیح عضله ضروری است. در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش به سزایی دارد. علائمی که کمبود ویتامین D در بدن ایجاد می‌کند شامل مریض‌ شدن ‌مداوم، احساس خستگی، استخوان‌های ضعیف و شکننده (پوکی استخوان)، دردهای عضلانی یا احساس اضطراب و افسردگی می‌شوند.

علائم کمبود فولات (ویتامین B9)

یکی از انواع ویتامین B به حساب می‌آید. این ویتامین در ساخت گلبول‌های قرمز خون و ترمیم ساختار DNA نقش دارد. اسید فولیک شکل مصنوعی و فولات شکل طبیعی ویتامین B9 است. اگر بدن به میزان کافی B9نداشته باشد ممکن است علائمی مانند خستگی، ضعف، تنگی نفس، تپش قلب، سردرد، تحریک پذیری، سرگیجه و ضعف در تمرکز در فرد ایجاد شوند.

علائم کمبود ویتامین B12

این ویتامین در تولید گلبول‌های قرمز خون نقش دارد و در عملکرد صحیح سیستم عصبی بدن هم مؤثر است. در صورت کمبود این ویتامین در بدن ممکن است فرد علائمی از قبیل خستگی شدید، احساس ضعف، سوزنی شدن بدن، ایجاد زخم در دهان، ورم زبان، تاری دید، مشکل در حافظه و افسردگی را تجربه کند.

📣مشخص شدن و تشخیص بیماری ها در هر زمینه با آزمایش مشخص می‌شود که میتونید توی خونه فقط به آزماگر خبر بدهید📞
بدون معطلی در اسرع وقت آزمایش شما گرفته شود.

📞 02128428595

📱📲 09361702018

و سایت که به راحتی درخواست شما ثبت میشود

⌨ https://azmagar.com/

علاوه بر فرم بالا شما می توانید از طریق تماس با همکاران پشتیبانی آزماگر نیز درخواست خود را به راحتی ثبت نموده و یا مشاوره رایگان دریافت کنید.

تماس تلفنی با ما : 02128428595 تماس با ما از طریق واتس آپ : 09361702018

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس و ثبت درخواست رایگان